top of page

SATSO Medya Buluşması

Gazeteciler ile basın toplantısında buluşan SATSO başkanı Akgün Altuğ müjdeyi verdi. 2018 yılından bu yana 3 kez nefes kredisine fon aktaran SATSO 4'üncü kredi için kolları sıvadı. Toplam 100 milyon fon oluşturulduğunu aktaran Altuğ, esnafa nefes kredisi desteği verileceğini açıkladı. Altuğ; “Özellikle süreçte küçük işletmelerimize yönelik nefes kredisi, Cansuyu kredisi ve oda aidatlarımızı 4 ay erteleme, KDV ve kir stopaj indiriminin gerçekleştirilmesi gibi çalışmalarımız oldu. Kredi ertelenmeleri, borç yapılandırmaları konusunda ilk günden itibaren ciddi çalışmalar yaptık. Birlik ve beraberlik anlayışımız bu süreçte en önemli rehberimiz oldu. SGK’ya kayıtlı işçi ve memurların öncelikli aşılanması konusunda da girişimlerimiz istenen hızla olmasa da olumlu sonuçlandı.” şeklinde konuştu.

NEFES KREDİSİ

Odamız bütçesinden Nisan 2018, Eylül 2018 ve Haziran 2020 tarihlerinde olmak üzere 4 defa nefes kredisi verdik. Bunlara TOBB ile birlikte toplam 5 milyon 200 bin TL kaynak aktardık. Bugün de TOBB öncülüğünde ve odamızın katkılarıyla nefes kredisi ile üyelerimize kaynak aktaracağız. Bu arada nefes kredisi koşullarında pandemi sürecinde yüzde 25 ciro kaybı kriteri kaldırıldı. Yani “nefes kredisi paketi ile yıllık cirosu 10 milyon TL altında olan ve 2020 yılı cirosunda 2019 yılına göre yüzde 25 kayıp yaşayan üyelere işletme sermayesi finansman imkanı sağlanacak” maddesi vardı. bu konuda üyelerimizden çok fazla şikayet aldık. talepleri oranın düşürülmesi ya da bu şartın kaldırılması yönündeydi. bizlerin ve TOBB’un girişimleri ile bu kriter kaldırıldı. üyelerimiz daha kolay şekilde bu krediye ulaşabilecekler. Bunu da ilk olarak buradan aktarmak istedim. Bugünden itibaren üyelerimiz başvuru yapabilirler” dedi.

İHRACATTA 7'İNCİ

Millet bahçesinde kitap fuarı yapılacağını ifade eden Altuğ; "İhracatta Türkiye'nin 7'incisiyiz. İhracatçıları bir araya toplamak istiyoruz. Ticaret mahkemesi için bir çalışma yapıyoruz. Bunun için görüşmelerimizi yaptık" dedi.

KARASU DEMİRYOLU

Karasu Demiryolu Projesiyle ilgili konuşan Altuğ; "Problemimizi Cumhurbaşkanına ilettik. Projeye tekrar bir bütçe ayrılacak" dedi.

ADAPAZARI TİCARET TARİHİ VE ADAPAZARI İSLAM BANKASI KİTABI

Adapazarı'nda ticari hayat ve Adapazarı İslam Ticaret Bankası" isimli prestij bir yayın hazırladıklarını dile getiren Altuğ; SATSO, ilimiz ve ülkemiz tarihi açısından öneme sahip olan Adapazarı İslam Ticaret Bankası'nın tarihini ve ilimizin ticaret tarihini anlatan "Adapazarı'nda ticari hayat ve Adapazarı İslam Ticaret Bankası" isimli prestij bir yayın hazırladık. Tarihinde pazar yeri olarak meşhur olan bölgemiz, bugün de sanayi alt yapısı, ticari kabiliyeti, tarım potansiyeli ve turizm değerleri ile de dikkatleri üzerine çeken güçlü bir kent kimliğine sahiptir. Sakarya Ticaret Ve Sanayi Odası olarak, Sakarya’nın, yerelde sahip olduğu güçlü argümanların sürdürülebilir ve dinamik bir altyapıya kavuşarak küresel pazarın etkin bir parçası olabilmesi için gayret ediyoruz. Adapazarı İslam Ticaret Bankası Ve Adapazarı’nda ticari yaşamın doğuşu ve gelişimini irdelememiz de, en güçlü yanlarımızdan olan eşraf kültürümüzü bugünlere tanıtmak içindir. Şehirler eşraflarıyla bilinirler, bizim şehrimiz güçlü ticaret erbabının omuzlarında bugünlere gelmiştir. Sakarya’nın, rekabet üstünlüğünü elde etmesi ve bunu sürekli kılması noktasında itici gücümüzden biri de ticaret erbaplarımızdır. Kitabımız 1913 yılında Adapazarı İslam Ticaret Bankası’nı ve akabinde 1917 yılında odamızı kuran Sakarya eşrafımızdan buyana tüm ticaret erbabımıza bir vefa armağanıdır. Yazarlarımız; sn. Resul Narin ve sn. Mustafa Sarı’nın hassas çalışmaları ile kaleme alınmış olan ilimiz adına önemli bir prestij kaynak olacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

SATSO HİZMET KAMPÜSÜ İNŞAATLARI TAMAMLANDI

SATSO hizmet kampüsü inşaatları tamamlandığını söyleyen başkan Altuğ; Mevcut hizmet binamızın iki yan tarafına yapılan ek binalarımızın toplam inşaat alanı toplam: 4 bin 216 metrekaredir ve inşaatlarımız tamamlandı. Hizmet kampüsümüzde; KOSGEB Sakarya il müdürlüğü yakın zamanda taşınacak Marka-Kalkınma Ajansı faaliyete başladı. İŞKUR ve SGK hizmet noktası, İŞDÜNYASI – Üniversite İşbirliği Ofisi, Kızılay (İEM) ilk yardım eğitim merkezi, kamu bankası, vb. üyelerimize yönelik hizmet birimleri olacak. Noter gelmesi için ise gayret ediyoruz. Kalan ofis ve dükkanları da odamıza gelir getirmek amaçlı kiralama çalışmalarına devam ediyoruz” dedi.

8 ÜRÜN İÇİN COĞRAFİ İŞARET TESCİL YAPILDI

SATSO tarafından 8 ürün için coğrafi işaret tescil yapıldığını belirten Altuğ; “Odamızca tescillenmiş 4 adet coğrafi işaret tescilli ürün bulunmaktadır. yakın zamanda bildiğiniz gibi kabak tatlısı ve abhaz peynirinin tescilini aldık. Topraktan tabağa Gastro Sakarya projesi kapsamında yeni başvurular yaptık. Kahvaltıda tescilli ürünlerimizden Abhaz peynirini tattık, birazdan da kabak tatlısı ikramımız olacak. Ramazan ayında tescillendiği ve pandemi kısıtlamalarına denk geldiği için kutlamasını şimdi yapma imkanı bulduk” dedi